Monday, December 26, 2011

Keliru. Serabut. Rungsing. Tolonglah Beri Aku Peluang Dan Jalan Penyelesaian!!!

Salam hari selase semua blogger.. Hmm. yang mne mnyambut Krismas, Merry KerisMes tau! huhu. Ow. Aku tak tau nak starting cane nak bercerite kt ruang neh skrang. Al-Malkumlah, da lme giler tak menaip bnyak2 camneh. Ee. Sejak Lpas Deepavali hari tu aq last meng-update blog neh. Tarak masa nak spent kat tenet sangat. Emh, aku pon tak tahu pe nak jadi lpas nie. plajaran aku ade gangguan, slack!! aku ambik tndakan "bijak". Perghh!! lagi bertambah pulak problem yang datang. Kalau dulu, Kbnyakan masalah aku lalu dengan tenang. But not now dah! huu. Tapi, pe yang aku dapat belajar, masalah yang datang, elekkan daripada ksabaran tu ilang. Korang tahu itu masalah,leh selesai ke tak. Korang kuatkan diri korang tu dengan sabar!! Cayelah. Ini ape yang aku nak kongsi selepas mndpat pengalman yang agak susah bagi aku. Tapi,aku percaye,selagi kite brnafas di atas muka Bumi Allah nie, kite xkan trlpas dripada dugaan Duniawi nie. Opzz.. Bnyak komen sngt lak. Em,motif aku nak cerita neh saje nak luah pe yang terbuku kat hati nie jer. Aku da Stop kolej. Aku x ambil final projek. stkat mne aku blajar,stkat tu lar sijil yg diorg akan bagi kat aku nnti. Aku x mmpu nak teroskan lpas aku brmslah dlam tmpuan plajaran. Aku igt slesai, tmbah lagi! nak dngan uruskan itu ini sal kolej.. Ee!! aku pon cube ar cari kerja dulu. tapi,pe yg aku apply msih x trjawab. bengang! maslah lagi dngan tmpat tggal.. nak sewa itu ini,da dpat murah ckit, Orang lak "mungkir janji". geram aku. tup2.. tengah dok srabut nak apply keje2 lain,msalah sijil2 aku pulak tak ada dengan aku sekrang..datang lagiiii.. Ibu Tersayang gitau yg Ayah tercinta masuk ke hospital disbabkan sakitnya yg da mkin kritikal,sakit yg sme aku hidapi skrg, tp,. aku mde ag!! aku kne ar kwat an!! aku yg nk jge adik2 nnti lau jadi pape kt 'mereke'.Sumpah. aku rase pasrah sgt wei. Pape pon mgkin sume dgaan neh akan buat aku kuat kan diri aku. Ya Allah. Kuatkanlah hmbaMu ini untuk hadapi dugaanMu. Amin. (wei! yg laen pon tlg ar doakan utk aku ye? thanx..) Ibu.. Ayah.. Harap korang dpat brsaba mnunggu Anakmu ni yang msih lagi dalam cubaan mnyelesaikan maslah hidup die. Hmm. takkan dilupa, insan "cinta pertama" aku, sbab adenye die disisi aku ar yg buat aku lagi kene kuat. B.. trime ksih sngat2. Abg hrap b pon beri abg pluang brubah pe yg mmpu untuk b.. em, stkat ni jer lah yg aku rase pe yg aku nak cite tu dah terluah. hah,thanx yg sudi bce. hehe.


share ckit. mereka ni lah antre ahli kuarge aku
-dari kiri, Tok,Ayah,Adik Ana,Ibu.



Hmm. dak nie lar yg slalu brsme ngn aku, kt die la kdang2 tmpat aku luah sgle2nye!! marah n gram pon die gak!! ciaannn die.. huuu! hahaha


No comments: